Na trhu chybějí lidé se znalostí jazyků. Které jazyky jsou nejžádanější?

Zahraniční obchod České republiky roste, ekonomika je stále otevřenější a na pracovním trhu stoupá poptávka po jazykově vybavených lidech. Angličtina je pokládána za základ, ale už zdaleka nestačí. Je velký nedostatek lidí, kteří ovládají němčinu, skandinávské jazyky a další méně obvyklé evropské jazyky, jako je holandština či maďarština.

Které jazyky jsou nejžádanější

Podle údajů pracovního portálu Profesia.cz zaměstnavatelé v nabídkách stále nejčastěji poptávají angličtinu, následují němčina, francouzština a ruština. V současné době roste zejména zájem o zaměstnance s dobrou znalostí němčiny, jak potvrzuje například pražská firma Yachting.com, která operuje po celém světě, ale v německy mluvících zemích momentálně uzavírá nejvíce zakázek. Stoupá i poptávka po těch, kteří ovládají méně obvyklé evropské jazyky – například holandštinu, rumunštinu, maďarštinu či švédštinu. S expanzí asijských firem je sháňka po lidech se znalostí korejštiny, čínštiny nebo japonštiny – ti, kteří je dobře zvládnou, mají téměř jisté velmi zajímavé pracovní uplatnění.

Zatímco znalost dvou a více jazyků je kromě manažerských pozic požadována u obchodníků, kontaktních zaměstnanců, pracovníků v cestovním ruchu, administrativě, marketingu či některých specializovaných oborech, zcela bez požadavků na jazykové znalosti jsou v nabídce převážně dělnické profese, úklid, či pozice jako skladník, prodavač nebo řidič. I když stále mnoho firem v inzerátech uvádí znalost cizího jazyka jako podmínku i u pozic, kde to není třeba, reálná poptávka po lidech s dobrou jazykovou výbavou roste. V současné době jich chybí řádově tisíce, největší zájem je ze strany center sdílených služeb.

Jazyková vybavenost mnohdy přebije i odbornost

V dnešním globalizovaném světě je kladen důraz na znalost ne jednoho, ale rovnou několika jazyků. Zvláště pro absolventy může být znalost jazyků konkurenční výhodou na trhu práce. Navíc podle ohlasu z firem ovládání cizích jazyků často přebije i odbornost.

Jazyková vybavenost uchazečů o práci na některých pozicích je pro firmy na prvním místě. U uchazečů počítají s tím, že oborové znalosti a firemní know-how jim po nástupu pomůžou doplnit. Ale komunikovat s partnery i zákazníky v cizím jazyce musí umět již od první chvíle.

Rozšíření českých firem

V České republice je zastoupeno mnoho nadnárodních firem, které operují po celém světe, naše firmy vyvážejí do jiných zemí a spolupracují se zahraničními partnery, řada českých firem působí globálně. A zde všude jsou potřeba zaměstnanci, kteří se nejen domluví, ale zvládnou v cizím jazyce obchodovat, vést náročná jednání, komunikovat s nespokojeným zákazníkem, či plnohodnotně fungovat v nadnárodním týmu.

„Accenture v České republice každoročně nabízí stovky nových pracovních míst ve svých divizích Consulting, Technology, Digital a Operations. Zejména pro tu poslední, která má podobu centra sdílených služeb pro podnikové procesy, je předpokladem přijetí znalost angličtiny v kombinaci s minimálně jedním dalším z evropských jazyků,“ říká Marek Gešo ze společnosti Accenture.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Odpočinek v sauně

Dopřejte si příjemnou relaxaci v pohodlí domova, kterou vám umožní domácí sauny od společnosti Saunasystem.

Kuchyňské potřeby

Praktická vykrajovátka, formičky, ale i další kuchyňské pomocníky pořídíte výhodně od Tescomy.

Kontakt

Net Press Media
Osadní 324/12a
170 00 Praha 7

tel.: +420 212 340 014
e-mail: info@forme.cz
http://npmedia.cz/
Privacy Policy