Den 16. října si ve více než 150 zemích světa připomínáme jako Světový den výživy. Slaví se od roku 1981, a to na základě rozhodnutí konference OSN pro výživu a zemědělství z roku 1979. Proč vůbec tento svátek vznikl? Co nás nejvíc ovlivňuje při výběru potravin? Čeká nás „potravinová revoluce“?

Proč se vůbec Světový den výživy slaví? Nám to v našich klimatických podmínkách může připadat zbytečné. Vždyť přece už několik desetiletí důvěřujeme velkým potravinářským značkám, že nám nabízejí výběr bezpečných, chutných a dostupných potravin. A navíc se pořád mluví o tom, že zemím s nedostatkem jídla se pomáhá víc a víc. Nicméně nůžky rozdělující lidi podle blahobytu a chudoby se neustále rozvírají.

„Nová generace „miléniánů“ to má složité, což měly i předchozí generace, ale jiným způsobem. „Miléniánové“ vyrůstají mj. v kontextu klimatických změn, nedostatku vody, rostoucí obezity a cukrovky. Pokud bychom stále zůstali jenom u problematiky výživy, dalším velkým problémem je složitost a netransparentnost dodavatelských řetězců,“ vysvětluje Mgr. Monika Ihnatková ze společnosti Danone, a. s.

Co dnes nejvíce ovlivňuje nákup potravin?

Protože je dnešní generace digitální, mívají na její chování vliv především sociální média. V důsledku toho věnují spotřebitelé po celém světě daleko větší pozornost tomu, co nakupují. Pečlivě zkoumají produkty, a to nejen jejich ingredience. Zajímají se totiž i o to, jací lidé jsou za značkou, jak byly potraviny připraveny a kde a jak byly ingredience pěstovány.

Blíží se „potravinová revoluce“?

Lidi začínají stále více upřednostňovat malé místní výrobce na úkor velkých osvědčených značek. S ohledem na tempo a dosah těchto změn se z tohoto evolučního trendu pomalu stává radikální změna, tedy revoluce. Proto se nabízí velkým společnostem otázka – mají se snažit tento trend potlačit, nebo se k němu naopak připojit?

„Na tuto situaci máme jasný názor: jídlo pro nás není jenom komoditou. Je vzácné a odhaluje, kým jsme. Lidé svou volbou, co si dají k pití nebo k snědku, mají možnost ovlivnit svět, ve kterém chtějí žít. Všichni by měli mít to právo. V Danone si stojíme si za tím, že zdraví lidí a zdraví planety jsou spolu úzce propojená. Vzájemná symbióza těchto dvou rovin je pro nás velmi důležitá,“ dodává Mgr. Monika Ihnatková.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Proč jsou domácí infrasauny na míru od SaunaSystem tak oblíbené? Pořiďte si ji a pochopíte!

Rekonstrukci bytu v Praze zvládnete snadno s profesionály.

 

Kontakt

Media Advice, s. r. o.

V Zahrádkách 2028/6, 130 00 Praha 3

e-mail: [email protected]

Privacy Policy