Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL ovlivňuje u téměř poloviny (46 %) českých řidičů kvalita a chuť kávy výběr čerpací stanice. Kávu si zde alespoň občas dopřeje 90 % motoristů, více než polovina dokonce při každé nebo při většině cest. Kvalita kávy na čerpacích stanicích je přitom podle 56 % dotázaných řidičů srovnatelná s kávou z kavárny.

Natankovat, odpočinout si a dát si při tom chutnou kávu – tak vypadá návštěva čerpací stanice pro většinu českých motoristů. Nabídka občerstvení a kávy a jejich kvalita a cena jsou druhým nejdůležitějším kritériem řidičů pro výběr konkrétní čerpací stanice. „Kvalita a chuť kávy je rozhodujícím faktorem pro téměř polovinu z nich,“ uvádí k výsledkům aktuálního průzkumu Tomáš Lux, retailový ředitel MOL Česká republika. Sedmina českých řidičů neopouští čerpací stanici bez kávy nikdy, 42 % poté ve většině případů. „U této skupiny již můžeme mluvit o každodenním rituálu, kterým třeba začínají svůj den cestou autem do práce,“ doplňuje Lux.

Káva jako z kavárny? Proč ne!

Češi jsou skutečnými milovníky kávy. Podle průzkumu nezávislé agentury GfK ji alespoň jednou za rok koupí 95 % z nich, průměrně ji nakupujeme osmkrát ročně. A potrpíme si na kvalitu, neboť nejvíce je podle poradenské společnosti KPMG v oblibě káva zrnková. „Na čerpacích stanicích MOL se v Česku měsíčně vypije neuvěřitelný milion šálků kávy Fresh Corner. Zajímalo nás proto, zda kávu na čerpacích stanicích považují její konzumenti za srovnatelně kvalitní s tou kavárenskou. K našemu potěšení v to věří nadpoloviční většina dotázaných řidičů, v Praze dokonce dvě třetiny motoristů,“ říká Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

A jaká má být opravdu dobrá káva na čerpací stanici? V první řadě musí chutnat, důležitá je také kvalita. Nejvíce na tom záleží konzumentům ve věku 36-44 let, pro 53 % z nich jde o rozhodující faktory při výběru čerpací stanice. Cena kávy je v pořadí až na třetím místě, důležitá je pro 42 % řidičů. Ač je cena kávy podle vlastních slov respondentů méně významná, drtivá většina z nich za ni nechce platit více než 50 korun. Výsledky průzkumu však potvrzují, že dnes konzumenti chtějí více než jen levné kafe a vyhledávají primárně chuť a kvalitu. Právě kvalita a obliba nabízené kávy přiměla společnost MOL posunout letos v srpnu Fresh Corner z tradičního prostředí čerpacích stanic do nákupních center.

Muži si kávu vypijí raději na místě, ženy ji berou s sebou

Kávu si v létě více než polovina řidičů vychutná na místě, a to buď uvnitř čerpací stanice (25 %) nebo na venkovním posezení (30 %). Kávu s sebou si tak kupuje 45 %, a to převážně žen (54 %). „Ženy, ale třeba i starší ročníky, pijí kávu na čerpacích stanicích spíše sporadicky. Jedním z důvodů je jakási konzervativnost v konzumaci tohoto nápoje. Svou roli hraje také vysoká míra profesionálních řidičů, kteří čerpací stanice využívají i k zákonným přestávkám. A těmi jsou zatím stále spíše muži,“ uzavírá Lux.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Proč jsou domácí infrasauny na míru od SaunaSystem tak oblíbené? Pořiďte si ji a pochopíte!

Rekonstrukci bytu v Praze zvládnete snadno s profesionály.

 

Kontakt

Media Advice, s. r. o.

V Zahrádkách 2028/6, 130 00 Praha 3

e-mail: [email protected]

Privacy Policy