Pomozte si hříčkami k lepší paměti

Dělá vám problém si zapamatovat jednoduché informace? Ať se snažíte, jak se snažíte stále tápete v paměti, co jste ještě chtěli udělat. Jestliže vám už vás diář nestačí na zapamatovaní si důležitých úkolů, máme pro vás par užitečných rad, jak si zdravě a jednoduše procvičovat svou paměť.

Kromě kvalitní stavy mají i další faktory významný vliv na paměť. Pokud chcete paměť neustále zdokonalovat a procvičovat existuje několik dobrých triků, které nestojí moc peněz ani vás neoberou o veliké množství času, navíc některé z nich mohou být příjemnou zábavou i relaxací.

Cukr potrava pro mozek

Jedním ze základů pro dobrou paměť je kvalitní pitný režim. Dospělý člověk by měl za den vypít minimálně 2 litry neslazených nápojů. Samozřejmostí je se vyhýbat alkoholu a nadměrnému pití kávy. Vhodným doplňkem k vodě mohou být bylinné čaje nebo čaj Matcha, zelený čaj, který má lehký stimulační účinek. Pití zelených čajů už se však nedoporučuje na noc.

Cukr je potrava pro mozek, proto je důležitý dobrý a pravidelný přísun sacharidů. Rozhodně nevynechávejte jídla, nebo naopak přílišné přejídání. V těchto chvílích má nás mozek co nejvíce práce s koncentrací.

Soustředěná četba

Všeobecně se pro procvičování paměti doporučuje četba. Důležité je však nečíst jen očima, ale text doopravdy vnímat a soustředit se na něj. Tímto způsobem spojíte příjemné s užitečným, protože pro mnohé je čtení určitou formou relaxace, při které se procvičuje i mozek. Ve volných chvílích během dne si pak můžete připomenout o čem jste naposledy četli a shrnout si veškeré poznatky z četby.

Na paměť hrou

Pro cvik mozkových buněk je velice dobrá hra. At už formou luštění křížovek nebo sudoku, nebo hraní společenských her zaměřených na znalosti a dovednosti. Zkuste si hru udělat ze všeho, vzpomeňte si na latinské názvy, které jste let tak letmo viděli v odborné knize. Nebo si zapamatujte poslední telefonní číslo, které jste si napsali do svého adresáře. Neustále se zkuste učit něco nového a z učení si udělejte hru. Protože stereotyp paměti neprospívá.

Pokud si nutně potřebujete něco zapamatovat, naučit se těžká skripta, nebo text k prezentaci spojujte si informace s různými smysly. Doporučují se vůně, zvuky, barvy nebo třeba i se situacemi, věcmi a lidmi. Při pamatování složitých výrazu je i vhodné vymýšlení pomůcek. Používejte přirovnání, rýmy nebo osobní zážitky. Už víte, proč si vždy velice dobře pamatujeme texty písniček lépe než složité definice odborných výrazů?

Dřepy pro paměť

Fyzická zátěž prokrvuje celé tělo, a tak i mozek není výjimkou. Po pohybu pak mozek funguje daleko lépe a je vnímavější. Najděte si pohyb, který vás bude bavit. Může to být třeba i jen obyčejná chůze.  A pokud už si v práci s něčím nevíte rady a sportům moc neholdujete udělejte si alespoň pár dřepů na rozproudění krve v organismu, uvidíte, že se vám bude přemýšlet lépe.

Spánek se nesmí nikdy zanedbat. Dbejte na kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Snažte se dodržovat minimálně osm hodin spánku denně, jistě se pak budete cítit svěží a váš mozek bude sršet úžasnými nápady. Dávejte si pozor i na kvalitní postel a matraci, i ta může mít nepříznivý dopad na váš spánek a i přesto, že spíte dostatečně dlouho se nebudete cítit dobře.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Luxusní domácí wellness na míru pro vás postaví specialisté z Wellness Vision.

Dopřejte si příjemnou relaxaci v pohodlí domova, kterou vám umožní domácí finská sauna od společnosti Saunasystem.

Kontakt

Net Press Media
Osadní 324/12a
170 00 Praha 7

tel.: +420 212 340 014
e-mail: info@forme.cz
http://npmedia.cz/
Privacy Policy