foto: pixabay.com

Mobilní telefon a s ním spojené volání, smskování či využívání mobilních dat se stalo běžnou součástí našich životů. Čas od času každý z nás zvažuje, zda je rozsah využívaných služeb dostatečný, kvalitní a za férovou cenu. Výsledkem může být rozhodnutí o změně operátora. Jak na to?

Pokud máte pocit, že svému operátorovi platíte příliš nebo že si vás neváží tak, jak oceňuje nové a firemní zákazníky, můžete si vybrat nového. V rozhodování a výběru vám pomůže několik zásad, které je dobré dodržet.

Možnosti a potřeby

Předně si ujasněte, jaké jsou vaše možnosti a potřeby. Využít můžete například výhodný firemní tarif, případně zaměstnanecký tarif rodinného příslušníka nebo kamaráda. „Zaměstnanecké tarify nebo tarify pro rodinné příslušníky zaměstnanců velkých organizací mohou být dvakrát i třikrát výhodnější než veřejně dostupné tarify pro běžné spotřebitele,“ popisuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Nemáte-li tuto možnost, zvažte své potřeby. Některé kombinace služeb mohou být pro vás výhodné.

A co třeba předplacená karta?

Pokud potřebujete být pouze takzvaně na příjmu, případně voláte velmi málo, může vám stačit předplacená karta. Ta má své nevýhody v podobě dobíjení kreditu a nemožnosti hovoru při jeho vyčerpání. Může ale zabránit vysokým účtům za volání na čísla se speciálním tarifem nebo do zahraničí, to je výhoda zejména v případě dětí, nebo pokud se nevyznáte ve skladbě telefonních čísel.

Mobilní data a tarify

Budete-li potřebovat data, zvažte, zda se připojujete pouze doma nebo i na cestách. Zatímco nabídky na připojení pevného internetu do domácností jsou zejména ve městech relativně bohaté, mobilní data jsou v České republice v porovnání se srovnatelným zahraničím (například Rakousko, Polsko) stále drahá. Operátoři občas přijdou s nabídkou neomezených dat nebo většího balíku dat, ale zásadnější slevy na mobilní data se zatím nekonají. Spotřebitelé jsou proto nuceni vyhledávat bezplatné wi-fi sítě dostupné v zaměstnáních, ve vlacích, autobusech nebo veřejných prostorech, a svá mobilní data si šetřit. „Podle operátorů je nabídka mobilních dat pro český trh dostatečná, což se údajně projevuje tím, že uživatelé nedosahují ani zdaleka smluvených limitů. To je ale zaměňování důsledku za příčinu. Spotřebitelé nechtějí překračovat limity svých mobilních dat z obavy z dalších nákladů za nákup dodatečných datových balíčků. Pokud by operátoři nabízeli vyšší nebo neomezené limity mobilních dat za rozumné ceny, uživatelé by se chovali racionálně a svá data využívali podobným způsobem, jako se děje v zahraničí,“ uvádí Eduarda Hekšová.

Na výběr je mnoho operátorů

Po ověření svých možností a potřeb si můžete vybrat z nabídky několika desítek operátorů. S podáním výpovědi se dostanete do kategorie „opouštějícího uživatele“, kterému jeho operátor často nabídne vylepšené podmínky s cílem jej přesvědčit, aby zůstal. „Opustit současného operátora je díky novele zákona o elektronických komunikacích účinné od 1. dubna 2020 rychlé a jednoduché. Mohou tak bez rizik a většinou i bez sankcí učinit jak spotřebitelé, tak podnikající fyzické osoby se smlouvou na dobu určitou.“ uzavírá Eduarda Hekšová.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Proč jsou domácí infrasauny na míru od SaunaSystem tak oblíbené? Pořiďte si ji a pochopíte!

Rekonstrukci bytu v Praze zvládnete snadno s profesionály.

 

Kontakt

Media Advice, s. r. o.

V Zahrádkách 2028/6, 130 00 Praha 3

e-mail: [email protected]

Privacy Policy