Ne každý možná ví, že většina legendární česko-slovenské kosmetiky Dermacol se stále vyrábí u nás. Zatímco každá čtvrtá žena v České republice používá jejich make-up, každá pátá se pak líčí rtěnkou této značky, kterou dost možná používáte i vy.

Ve výrobním závodě na brněnské Lesné se zaměřují zejména na pěstící kosmetiku – krémy a pleťové vody, make-upy, peelingy a sprchové gely. Ty odtud exportují až do sedmdesáti zemí světa. Na plné obrátky tu teď jede například nový šestitunový automatizovaný kotel na míchání emulzí a tekutin. „Investovali jsme i do nákupu nového kalandru, což je soustava válců, která dokonale propojí barevné pigmenty v make-upech. A v další modernizaci budeme pokračovat,“ líčí Věra Komárová, ředitelka strategie značky.

Ředitelka navíc poukazuje místní raritu: veteránský stroj Gasti plnil tuby legendárním krycím make-upem Dermacol Make-up Cover, který v 60. letech proslavil česko-slovenskou kosmetiku až v Hollywoodu. Historický poloautomat tu už ale mají jenom pro ozdobu. Proslulých krycích make-upů tu dnes vychrlí linky až 3 milióny kusů ročně. Slávu značky nyní šíří po světě i vlivní světoví youtubeři, s nimž Dermacol jako jedna z mála tuzemských firem dokázal navázat úspěšnou spolupráci.

Brněnská továrna s vlastní vývojovou laboratoří je dnes závodem s vůbec nejširší škálou vyráběných kosmetických produktů v České republice. Podle Věry Komárové se ekonomický růst společnosti projevuje i v investicích do výrobního závodu a zefektivnění distribuce a logistiky. Součástí modernizace je také vybudování nových skladových hal, které teď pro Dermacol vyrůstají nedaleko brněnského letiště.

Kosmetika podle vlastních receptů

Výrobní závod na Lesné je výjimečný i tím, že je jeho součástí vlastní centrum výzkumu a vývoje, které se do Brna přesunulo v roce 2005 z Prahy. Tým pod vedením Petry Dočekalové tu jako první u nás vyvinul například bázi pod make-up nebo šestnáctihodinovou dlouhotrvající rtěnku. Ta je dnes dostupná už v 26 barvách a prodává se po celém světě.

„Krémy tu vznikají podle našich vlastních receptů. Mícháme do nich třeba mořské řasy dovážené přímo z Bretaně, které využívají i takové značky jako Chanel a Dior – bretaňská řasa je totiž extrémně účinná. Řada našich hydratačních krémů má také vysoký obsah kyseliny hyaluronové – až 2 %, což je maximální doporučené dávkování. I proto, že máme vlastní výrobu s vývojovou laboratoří, můžeme zůstat cenově dostupní všem ženám,“ doplňuje Věra Komárová. A prozrazuje, že laboratoř momentálně testuje novinku – rozjasňující krém se zlatými třpytkami.

Víte, že…?

Věra Komárová se svým manželem, finančníkem Vladimírem Komárem, vedou Dermacol jako rodinnou společnost od roku 2003. „Dermacol je česko-slovenská značka a jsme na to hrdí. Já jsem Češka, manžel je Slovák.  Máme spolu tři dcery a někdy mám dojem, že firma je náš nejstarší syn. Jsme rodinná firma, soukromí a práce se u nás přirozeně prolíná,“ říká Věra Komárová, ředitelka pro strategii, která do příběhu od počátku zapojuje i zakladatelku značky Olgu Knoblochovou. A také svoje dcery, které se podílely na výrobě speciálních sprchových gelů pro děti či krémů pro teenagerky.

Značka expanduje v posledních letech mimo jiné v USA, Polsku, Saudské Arábii, Španělsku nebo třeba ve Vietnamu. „Rok 2018 byl významný tím, že se nám podařilo rozjet prodej ve Španělsku, kde Dermacol najdete už na nejprestižnějších místech. Minulý rok jsme tam vyvezli za téměř 20 mil korun a Španělsko se tak zařadilo hned za tak důležité trhy, jako jsou USA a Polsko. Do budoucna chceme proniknout například do Brazílie a Indie a otevřít další obchody třeba i ve východní Asii. Je ještě hodně velkých států, kde může náš prodej růst,“ poznamenává Věra Komárová.

Věra Komárová dokázala to, co se z tradičních tuzemských značek povedlo jen málokomu: zachovat původní kvalitu produktů, díky šikovnému marketingu se s nimi prosadit na zahraničním trhu a vyvinout řadu nových výrobků, oslovujících i nově dorůstající generace: značce rychle roste zejména skupina uživatelek 15-25 let – dívek, které žijí online, informace hledají na webu a sledují recenze našich i světově známých youtuberů.

Výrobní závod na brněnské Lesné zajišťuje produkci nejen pro Dermacol, ale i pro další kosmetické značky.  V roce 2018 sjelo z jeho výrobních linek víc než 35 miliónů kusů kosmetiky. Což je skoro o 60 % víc, než v roce 2017.

Dermacol provozuje také obchody

Dermacol provozuje i vlastní značkové obchody, tzv. „česko-slovenská království krásy“. Zde zákazníkům poskytuje i další servis v podobě líčení, poradenství či představení nově vyvinutých výrobků. K dispozici tu bývají i vizážisté. V České republice a na Slovensku má je celkem osm těchto značkových obchodů, z toho 2 v Praze, 2 v Ostravě a po jednom v Bratislavě, Prievidzi, Žilině a Košicích. V České republice letos otevírá další čtyři – ve Zlíně, Brně, Pardubicích a v Praze.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Proč jsou domácí infrasauny na míru od SaunaSystem tak oblíbené? Pořiďte si ji a pochopíte!

Rekonstrukci bytu v Praze zvládnete snadno s profesionály.

 

Kontakt

Media Advice, s. r. o.

V Zahrádkách 2028/6, 130 00 Praha 3

e-mail: [email protected]

Privacy Policy