
Prodej nemovitostí v sobě spojuje poměrně dost proměnných. Jedním z nich je i lokalita, kde nemovitost prodáváte. Jaké jsou rozdíly v prodeji nemovitostí v jednotlivých městech a na co se připravit?
V Praze se prodává draze – a snadno
Ať už jste realitní makléř nebo nemovitost prodáváte na vlastní pěst, určitě vás nepřekvapí, že to v Praze budete mít nejjednodušší. Pražské nemovitosti se i přes neustálé navyšování cen prodávají skoro samy. Ať už jde o prťavý byteček na periferii nebo luxusní 3+1 v centru.
V Praze se zkrátka nemusíte bát toho, že byste na kupce čekali půl roku, ani toho, že byste byt snad prodali pod cenou. Zkušený makléř dovede pomocí homestagingu a svých zkušeností nemovitost v Praze prodat téměř obratem za cenu, o které se vám možná ani nesnilo.
Prodej nemovitostí v Brně, Ostravě a větších městech
Pokud chcete prodat nemovitost (nebo se stát makléřem) v Ostravě, Brně, Olomouci nebo v dalších větších městech, nebudete to mít o nic náročnější než v Praze. Zvlášť Brno, kterému se přezdívá „české Silicon Valley“ je naprosto ideální lokalitou. S tou však souvisí i velká konkurence.
A jaká jsou specifika prodeje nemovitosti ve větším městě? Stejně jako kdekoliv jinde je důležité nemovitost upravit tak, aby zaujala co nejvíce zájemců.
Pokud potenciální zájemce o nákup nemovitosti okouzlíte už při prvním pohledu na fotografii či video, máte napůl vyhráno.
V nabídce nezapomeňte zmínit veškerá pozitiva prodávané nemovitosti. A negativa v pozitiva proměnit.
Máte byt před rekonstrukcí? Super, zájemce si může přizpůsobit vše přesně podle svých představ. Nezapomeňte, že neprodáváte tak úplně nemovitost, jako spíš splnění snu o dokonalém bydlení.
Jak prodat nemovitost v menším městě?
Pokud chcete prodat nemovitost ve městě s 30 000 a méně obyvateli, už může mezi nabídkou a úspěšným prodejem nastávat nepříjemná prodleva.
Budete tak potřebovat notnou dávku trpělivosti a také se připravit na to, že se rozhodně nedostanete s cenou na stejnou částku jako ve větším městě.
Při prodeji takové nemovitosti je kromě trpělivosti ještě o kousek důležitější dokonalá prezentace.
Pomoci může cílit prodej i na větší města v okolí či na zmíněná velká města – konkrétně na lidi, kteří chtějí utéct z městského ruchu, ale přitom se jim nechce přímo na vesnici.