foto: pixabay.com

Více než tři čtvrtiny zaměstnanců přesto necítí kontrolu od nadřízených a zodpovědnost za efektivně strávenou pracovní dobu si nesou sami.
Praha, 1. září 2020 – Jedním z klíčových slov pro rok 2020 se stal home office. Podle výzkumu společnosti LMC ho vzhledem ke koronavirové krizi doporučila svým zaměstnancům polovina firem, 14 % jich nařídilo práci z domova povinně. S přicházejícím podzimem a napjatým očekáváním druhé vlny může trend práce z domova opět zesílit. Lidé se tak stále postupně učí, jak pracovat z domu kvalitně.

Home office jako rutina?

Ještě před vypuknutím jarního nouzového stavu měl home office v českém prostředí stoupající tendenci a z různých důvodů jej využívalo 20 % zaměstnanců.  Důvodem bývaly často nárazové rodinné a osobní důvody, nyní se však pro mnohé stal pravidelnou rutinou a řada firem, které se možnosti home officu dříve bránily, jej zařadila do svého fungování již natrvalo. Dnes se tak ještě více skloňuje otázka, jak se k práci z domova postavit, aby neruinovala pracovní výkon ani fyzické zdraví.

Náročnější soustředění jako daň za pohodlí domova

Celých 77 % lidí podle LMC nezažívá při práci z domu kontrolu od svých nadřízených, musí však zavčasu odpracovat zadané úkoly. Vyšší časový objem práce z domova tak představuje pro zaměstnance nový typ zátěže. Kvalitní soustředění na práci je v prostředí domova značně náročnější než v prostředí kanceláře, kde jsme zvyklí věnovat se čistě svým úkolům a není zde takové množství rušivých elementů, jako je tomu v domácím prostředí.

Řád a pravidelnost jako základ úspěchu

„Základem je nastavit si doma jasně dané podmínky. Zvolit si pro práci konkrétní časový úsek, ve kterém býváme nejproduktivnější, a ničemu jinému se v něm nevěnovat. Z jednoho odběhnutí k pračce se může stát hodinová pauza na úklid a navazovat v soustředění na práci tam, kde se skončilo, stojí zbytečný čas. Jinak se také budeme u pracovního počítače cítit v pyžamu a jinak ve slušném oblečení, upravení a svěží,“ říká Kateřina Zaydlarová, ředitelka Centra zdravého sezení. „Samozřejmostí je pracovní koutek s odpovídajícím stolem a ergonomickou židlí. Správně nastavená výška stolu a kvalitní zdravotní židle pomáhá udržet tělo ve správné pozici a zabránit bolesti svalů. Typické sezení s nohou přes nohu, s kulatými zády a hlavou vystrčenou k monitoru přináší celkově rychlejší únavu a horší pracovní výkon,“ uzavírá Zaydlarová.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Proč jsou domácí infrasauny na míru od SaunaSystem tak oblíbené? Pořiďte si ji a pochopíte!

Rekonstrukci bytu v Praze zvládnete snadno s profesionály.

 

Kontakt

Media Advice, s. r. o.

V Zahrádkách 2028/6, 130 00 Praha 3

e-mail: [email protected]

Privacy Policy