foto: pixabay.com

Více než tři čtvrtiny zaměstnanců přesto necítí kontrolu od nadřízených a zodpovědnost za efektivně strávenou pracovní dobu si nesou sami.
Praha, 1. září 2020 – Jedním z klíčových slov pro rok 2020 se stal home office. Podle výzkumu společnosti LMC ho vzhledem ke koronavirové krizi doporučila svým zaměstnancům polovina firem, 14 % jich nařídilo práci z domova povinně. S přicházejícím podzimem a napjatým očekáváním druhé vlny může trend práce z domova opět zesílit. Lidé se tak stále postupně učí, jak pracovat z domu kvalitně.

Home office jako rutina?

Ještě před vypuknutím jarního nouzového stavu měl home office v českém prostředí stoupající tendenci a z různých důvodů jej využívalo 20 % zaměstnanců.  Důvodem bývaly často nárazové rodinné a osobní důvody, nyní se však pro mnohé stal pravidelnou rutinou a řada firem, které se možnosti home officu dříve bránily, jej zařadila do svého fungování již natrvalo. Dnes se tak ještě více skloňuje otázka, jak se k práci z domova postavit, aby neruinovala pracovní výkon ani fyzické zdraví.

Náročnější soustředění jako daň za pohodlí domova

Celých 77 % lidí podle LMC nezažívá při práci z domu kontrolu od svých nadřízených, musí však zavčasu odpracovat zadané úkoly. Vyšší časový objem práce z domova tak představuje pro zaměstnance nový typ zátěže. Kvalitní soustředění na práci je v prostředí domova značně náročnější než v prostředí kanceláře, kde jsme zvyklí věnovat se čistě svým úkolům a není zde takové množství rušivých elementů, jako je tomu v domácím prostředí.

Řád a pravidelnost jako základ úspěchu

„Základem je nastavit si doma jasně dané podmínky. Zvolit si pro práci konkrétní časový úsek, ve kterém býváme nejproduktivnější, a ničemu jinému se v něm nevěnovat. Z jednoho odběhnutí k pračce se může stát hodinová pauza na úklid a navazovat v soustředění na práci tam, kde se skončilo, stojí zbytečný čas. Jinak se také budeme u pracovního počítače cítit v pyžamu a jinak ve slušném oblečení, upravení a svěží,“ říká Kateřina Zaydlarová, ředitelka Centra zdravého sezení. „Samozřejmostí je pracovní koutek s odpovídajícím stolem a ergonomickou židlí. Správně nastavená výška stolu a kvalitní zdravotní židle pomáhá udržet tělo ve správné pozici a zabránit bolesti svalů. Typické sezení s nohou přes nohu, s kulatými zády a hlavou vystrčenou k monitoru přináší celkově rychlejší únavu a horší pracovní výkon,“ uzavírá Zaydlarová.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Luxusní domácí wellness na míru pro vás postaví specialisté z Wellness Vision.

Dopřejte si s partnerem příjemnou relaxaci v pohodlí domova, kterou vám umožní domácí infrasauna pro dva SaunaSystem.

Výpomoc v domácnosti nejen v Praze – chůva, hospodyně nebo majordomus.

 

Kontakt

Net Press Media
Osadní 324/12a
170 00 Praha 7

tel.: +420 704 265 451
e-mail: info@mediaadvice.cz
http://npmedia.cz/
Privacy Policy