Jak začít cvičit a vytrvat? Bez přípravy to nepůjde

Venku je sice pořád ještě zima, ale pokud chceme zpevnit postavu do plavek, máme nejvyšší čas. Vaše předsevzetí z nového roku už vzala voda a permanentka do fitka propadla? To nevadí, nenechte se vynervovat a udělejte si z toho zábavu.

Vyberte si sport, který vás bude bavit. Nemusíte se přeci trápit ve fitku, když vás ty stroje děsí, ani poskakovat na aerobiku, když nemáte cit pro rytmus. Formovat tělo se dá při józe, populárních mixů bojového sportu a hudby, ale i procházkách či třeba joggingu.

Pevná podprsenka je základ

Možná vás to překvapí, ale spousta žen vzdá sportovní aktivitu jenom proto,  že si při sportu necítí dobře, připadá si hloupě a nemotorně – často proto, že jim poskakují ňadra. Což je nejen nepříjemné, ale také bolestivé a pak si sportem můžeme spíše ublížit, než si ho užít. Investujte proto do dobré podprsenky, která vás při sportu podpoří.

Pamatujte, že podprsenky se liší dle zátěže a na skákavé sporty musíte vybrat takovou, která má co nejvyšší zátěž, široká pevná ramínka a ňadra patřičně podrží.

Materiály, které odvádí pot

Neméně důležité je i další oblečení. Ať už máte nejraději sportovní tílka a kraťasy, nebo trička a legíny, vždy se v první řadě dívejte, jak dobře odvádí pot. Protože logicky, v mokrém triku s propocenými koláči v podpaží se nebudete cítit dobře. Zapomeňte na bavlnu a vybírejte spíše ze savých polyesterových materiálů. Savé tričko musí zůstat po celou dobu sportu suché a perfektně držet, nevyhrnovat se, klouzat a podobně. To samé platí u kalhot a samozřejmě i ponožek. Pokud trpíte na pocení nohou, vybírejte savé antibakteriální sportovní ponožky, které obsahují nanostříbro.

Pozor na puchýře

Kvalitní obuv často podceňujeme a pak nás trápí puchýře, stínky na nehtech a další problémy. Jedny kvalitní tenisky přitom dokáží zázrak. Nemusíte mít jedny speciální na badminton a druhé na aerobic. Pořiďte si jedny kvalitní na vnitřní sporty a jedny na sporty venkovní, třeba na běh. Nechte si poradit na specializované prodejně, nejde totiž jen o vaše nohy, ale třeba také kolena, která musí snášet nárazy a podobně.

Naplánujte si to

Není nic horšího, než přijít domu po práci a říct si, že půjdete cvičit, ale nejdříve se najíte a vyžehlíte. To je cesta do pekel. Naplánujte si vaše cvičební dny dopředu. Pokud chodíte na skupinové lekce, máte to jednodušší o to, že na cvičení zkrátka musíte, jinak vám propadne rezervace. Pokud chodíte do posilovny, berte si tašku se sportovním oblečením rovnou s sebou do práce a domů se vůbec nestavujte. Tím tělo ošálíte, aby vám nestačilo říct, jak jste unavené a nikam se vám nechce.

Pokud běháte, nechte si sportovní oblečení připravené na hromádce blízko vstupu do bytu a ihned po příchodu do práce se převlečte a vyrazte. Postupem času si na stereotyp zvyknete a bez sportu už si svůj den nebudete umět představit. Sport totiž není o tom, že chcete do léta zpevnit postavu, aby vám to seklo na pláži, a pak toho zase necháte. Sport se musí stát pevnou součástí vašeho života, zábavou, při které si odpočinete.

Zatím zde nejsou žádné reakce

Reagovat na článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tipy

Domácí finská sazna

Dopřejte si příjemnou relaxaci v pohodlí domova, kterou vám umožní domácí finská sauna od společnosti Saunasystem.

Kontakt

Net Press Media
Osadní 324/12a
170 00 Praha 7

tel.: +420 212 340 014
e-mail: info@forme.cz
http://npmedia.cz/
Privacy Policy